Firmy i klienci

Duże firmy usługowe i handlowe mają w zwyczaju organizować imprezy firmowe, na które zapraszają swoich strategicznych klientów lub tych klientów, którzy mają szansę stać się strategicznymi. Na takiej imprezie firmowej poza klientami pojawiają się przeważnie pracownicy wyższego szczebla. Oczywiście udział klientów w takiej imprezie firmowej nie jest obowiązkowy. W związku z tym trzeba jakoś ich zachęcić do przyjścia i wzięcia udziału w eventcie. Oczywiście najlepszą zachętą jest po prostu atrakcyjny program imprezy firmowej. Nie bez znaczenie jest też miejsce, w którym event się odbędzie. Jeśli zapraszani są klienci z danego miasta, dobrze, by impreza firmowa odbywała się w centrum, gdzie wszyscy będą mieli dogodny dojazd. Nie należy jednak tego przekładać nad główny cel imprezy firmowej – zachęcenie klientów do dalszej intensywniejszej współpracy. Podczas imprezy firmowej musi, więc być okazja do zaprezentowania walorów firmy. Jeśli jest to firma na przykład produkująca żywność zadanie jest stosunkowo łatwe – wystarczy wyszukany poczęstunek z danych wyrobów. Jeśli jednak profil firmy jest inny, na przykład jest to firma produkująca lub sprzedająca samochody, impreza powinna odbyć się w takim miejscu, które umożliwi prezentacje możliwości oferowanego produktu. Dobrym pomysłem będzie też rozdanie drobnych upominków takich jak szampon samochodowy dla wybranych gości. Jeśli jest to sprzedawca samochodów sportowych niezbędnym wręcz elementem decydującym o lokalizacji imprezy firmowej jest bliskość autostrady. Dzięki temu uczestnicy imprezy firmowej będą mogli wybrać się na szybką przejażdżkę samochodem. Odmienne wymagania ma prezentacja produktów firmy oferującej maszyny budowlane. Wówczas idealnym miejscem na organizację eventu jest otwarta przestrzeń, po której maszyny mogłyby się poruszać prezentować swoją zwinność i wielofunkcyjność. To jednak za mało, by zachęcić strategicznych klientów do udziału w imprezie firmowej. Podobnie jak w przypadku imprezy integracyjnej, dobrym elementem może być rozrywka. Stąd też imprezom firmowym często towarzyszą koncerty nie tylko muzyki rozrywkowej, ale zwłaszcza w imprezach organizowanych przez banki, koncerty muzyki klasycznej.

Comments are closed.